fredag 29 juni 2007

Vi försöker med ett annat väder...

Jag vill börja meed att tacka alla för de tillägg till min regnlåtslista. Jag är mkt tacksam.
Idag tänkte jag att vi försöker något annat. I och med att det inte regnar idag, men däremot vindar i rätt kraftigt så försöker vi på temat vind...
  • Fångad av en storvind
  • Sol vind och vatten
  • Winds of change
  • När vindarna viskar mitt namn
  • Som en vind
  • Vinden har vänt
  • Visa vid vindens ängar
  • Det susar en vind i olivernas blad
  • Ps 289 går andra textraden; "är vind och vidd och ett..."
  • Vem kan segla
  • Österlensvisan
  • Egentligen alla låtar med Earth, wind and fire...

Fyll gärna på min lista med fler sånger om vind, men vänd inte kappan efter vinden:-)

Puss o Kram till er alla!

9 kommentarer:

Christian sa...

Räknas signaturmelodin till "Nisse och Klara på vinden" ?

Snedseglaren sa...

En orgel på vinden är mitt förslag.

Jessica sa...

Alla förslag är välkomna. Vissa mer godkända än andra...

Christian sa...

Jag har nu försökt göra ett bildspel för att du skall bli av med din rädsla för Stellan Skarsgård, Krister Henriksson, Gordon Ramsay och "mannen som har uppstoppade djur på vinden". Allt i all välmening. Alla säges ju på något vis möjligen kunna vara onda. Jag tror helt tvärtom !!

hemlig sa...

Vad sägs om "en fläkt av himmelrikets frid", Ps 109...?
Vinden ser vi inte
Blås på mig Skaparvind

Ja jag fuskläser ur psalmboken...

KO

Anonym sa...

Om man vill ha en snygg frysyr så är det inte bra med för mycket vind.

Christian sa...

Dock ej om man har överkam.. och 30cm hår står rakt ut i vindens riktning...

Jessica sa...

Har själv kommit på " Stormy weather"
Dessutom är jag inte rädd för djuruppstopparen. Så länge han inte stoppar upp mig så är det lugnt

Anonym sa...

Det finns en barnvisa som heter Hej Vind! Vad gör du bakom hörnet?
Den är väldigt vindig!