måndag 18 juni 2007

Så går ännu en dag...

Jag har kidnappat datorn! Ja, man kan väl säga det iallafall. I och med att datorn är min mors främsta arbetsredskap, ungefär som en hammare för snickaren eller mjölkmaskinen för en mjölkbonde, så får man ta vara på de få stunder då datorn lämnas obevakad. Nu var en sån stund. Mor min gick upp ifrån sin källare för att steka lite bacon så då passade jag på.
Har spenderat natten på jobbet och skall göra så återigen. Därefter är jag hör och häpna, ledig tre nätter i streck! Jag har tittat i min almanacka flera gånger för att se om det verkligen är sant, men det är det. Jag får nog titta i semesterplaneringen på jobbet också för säkerhets skull, men det verkar som att det blir 3 lediga nätter och kanske en möjlig chans att vända tillbaka dygnet en aning.
Skall imorgon till min kära vän HG, hon som numera kan titulera sig undersköterska och som jobbar på Sahlgrenska universitetssjukhuset. Inte illa för någon som har varit tvungen att stå ut med mig hela sitt liv:-)
Ska nu se om mina arbetskläder är rena, det vore bra om de var det för då kunde jag ta dem ifrån tvättmaskinen till torktumlaren och slippa gå till jobbet i våta kläder. Det blir så jobbigt om jag måste det.
Puss o Kram till er alla!

1 kommentar:

Jag är söt sa...

det är sldrig kul att gå till jobbet i blöta kläder hahaha...
Skönt för dig att vara ledig ett tag det tror jag du behöver
Kramar på dig