söndag 10 juni 2007

Nu är jag hemma igen

Så är jag nu återigen på västkusten. Jag har återvänt till Halland efter en helg i ett stekande hett Norrköping.
Jag har varit på hundutställning och arbetat hela helgen. Och arbetat har jag gjort. Massor av hundar, massor av värme och massor av utställare som hade noll koll. Jag vill aldrig mer arbeta på Bolognese eller isländsk fårhund. En skärpning i leden om jag får be. Att det finns ngt pundhuvud bland ägare till alla raser det kan jag förstå, men att alla ägare av ovan sagde raser kan vara så pantade, det förstår inte jag.
Jag har bott i en bastu tillsammans med min bror på scandic hotel i Norrköping. Ökk betalade självklart rummet, men jag tyckte att det var bra att de valde just Scandic då Paris och de andra i klanen Hilton har det lite jobbigt just nu, så är det ju jättebra att vi bidrar med några extra kronor till deras kassa... Jag hoppas att ni uppfattar ironin.
En bastu sa jag, det är väl i och för sig en sanning med modifikation. Det var nämligen kamoflerat som ett vanligt rum, längst upp och längst bort. Men varmt var det. Läge mot sydväst och solgass mest hela dagen. Jag låg i sängen på natten med en våt handduk över mig för att försöka finna någon sorts svalka. Idag fick jag reda på att man kunde styra värmen på rummet. VIA TV:N! Detta var ju självklart det första och mest logiska ställe jag letade på då jag nästan försvann som en liten blöt fläck. Ngn sorts information om detta tycker jag väl kanske att man skulle kunna få av personalen på hotellet när det är över 30 grader ute... För övrigt bodde min kära mor på källarplan. Där var det svalt och skönt. Hon hade till och med haft på sig täcket på natten.
Helgen höjdpunkt var annars badet i den lilla sjön med den lilla badplatsen som vi hittade ca 1,5 mil från hotellet. Det var guld värt efter en dag med rottweiler.
En av kattungarna är borta nu när jag kom hem. Jag undrar om kattan har lyckats smita iväg med den någonstans.
Nu får jag önska er alla en skön natt. Puss och kram till er alla!

2 kommentarer:

Christian sa...

Hahaha... det var välidigt roligt tycker jag.. Från TV.n..hehe.. det måste man komma ihåg. Står det månne i Gröngölingsboken ?? (skall genast se efer)..

Christian sa...

VÄLDIGT stavas VÄLDIGT ! Ursäkta..