lördag 2 juni 2007

Jag har sett en igelkott!

Jag har spenderat dagen på mitt arbete. Jag har arbetat med Lotten-Totten. Enkel människa att arbeta tillsammans med. Arbetet har flutit på i maklig takt, inget spektakulärt har hänt på något sätt. Det skulle vara det att jag följde en tant hem från middagen och såg utanför hennes dörr årets första igelkott. Det blev liksom sommar på riktig sådär med ens.
Nu skall jag försöka leta upp kläder inför morgondagens uppvisning. Vi fick förhållningsorder att vi skulle ha sommarkläder i alla regnbågensfärger. Min vän CJ utbrast när jag sa detta till honom; "ska vi ha regnbågsmässor i Fjärås nu?". Nu är det ju inte riktigt så. Det är väl snarare så att det skall se somrigt och bjärt ut framme i koret, där kören står och sjunger. Det är vid tillfällen som dessa som man saknar den regnbågsrandiga klänning som man inte äger. Ännu hellre skulle man ju haft en sådan kofta som "Marcus" i "About a boy" har på sig på "the dead duck day". Ni som har sett filmen vet vad jag menar. Det är en fruktansvärt ful kofte med en regnbåge broderad på ryggen. Mamman i filmen är en övervintrad hippie eller ngt liknande om ni fattar typen av människa.
Nu får det nog bli min blommiga kjol, gröna linne och den vita boleron jag köpte när jag var i GBG och shoppade. Jag kanske inte kommer se ut som en regnbåge, men det blir iallafall färgglatt.
Puss och Kram alla!

Inga kommentarer: