söndag 24 juni 2007

Zzzzz

Det var en dag fylld med djup sömn. Jag somnade nog ungefär samtidigt som när jag la ner huvudet på huvudkudden imorse. Det var länge sedan jag var så trött som jag var imorse efter att jag har jobbat på natten. Det var faktiskt nästan lite obehagligt att köra hem, jag somnade inte vid ratten, men jag var tvungen att verkligen anstränga mig för att inte tappa skärpan.
Jag vaknade sedan inte förrän 16:30. Då hade jag sovit i ett sträck, inte ens vaknat för det obligatoriska toalettbesöket vid 11:30. Det var nästan kris när jag vaknade kan jag säga...
Även om det var en lugn natt så känns det efteråt att man har arbetat ensam hela natten. Man har verkligen behövt vara på helspänn alla 10 timmarna.
Det mest konstruktiva jag gjorde hemma idag var att blanda ihop välkomstdrinkarna ( se dagens drinktips) till föräldrarnas midsommardagsgäster. Detta är en tradition som tilldrar sig varje midsommardag, gästerna alltså, inte att jag blandar drinkar. Det är två av pappas kusiner med respektive som kommer och äter kaloribomberna "sêllaknyte". Detta är bland de godaste maträtterna som någonsin har skapats, men pga av vissa åkommor med min mage, så är det tyvärr en omöjlighet för mig att äta dem utan ådra mig smärtor som får mig att båda skrika, gråta och ligga i ett hörn och gunga. Dessutom så äter jag ju inte potatis för tillfället så även av denna anledningen så fick det vara, men nästa år, då så ska jag äta så många knyten att det växer sillarumpor ur öronen på mig.
Har lyckat byta bort natten imorgon. Snälla Yvonne tog den för mig, trots att hon hade tid hos optikern kl 10:30 på måndag morgon. Jag måste köpa en blomma till henne. Detta innebär ju att jag och unge herr C kan bege oss tidigare till Skåneland vilket ju är trevligt.
Skall nu strax återgå till min bok om tiden när Sverige var som störst. Om natten fortsätter lika lugnt som den har börjat, så hinner jag nog läsa rätt långt i den.
Puss o Kram till er alla!
För övrigt anser jag att kantorskan namnförslag var alldeles förträffligt. Nu finns det inga ursäkter längre.
  • Dagens drinktips: Lägg en en citronklyfta i ett stort cocktailglas. Lägg i rejält med krossad is. Citronen skall inte synas över isen. Skaka 3cl päroncongac och 3cl vaniljvodka i en shaker tillsammans med ett par bitar citron och några isbitar. Sila av över glaset. Fyll upp med päronsoda, ungefär lika mkt som spriten eller ngt mer. garnera eventuellt med en tunn skiva päron på kanten av glaset. Mumsigt värre...

3 kommentarer:

Christian sa...

Snart bär det av med budtransporten till Bsa. En hemlig väska och en plastkass (skånskt uttal). När min mobror blev tillfråga i Malmö om han ville ha en "kass" då sa han, "nej tack, jag vill ha en hel". Men det är ju Scania vi talar om.

Christian sa...

Helsingør fremstår i dag som en af de mest velbevarede og originale byer i Danmark. Inderst inde ved vi det godt selv i Helsingør - men det er altid rart, når egne formodninger bliver bekræftet af andre - udefra kommende. Og sådan er det med billedet af Helsingør som en både smuk, aktiv og tillokkende handelsby. Den kendte journalist og arkitekturkritiker Peter Olesen udnævner Helsingør til en af landets smukkeste og mest spændende byer. Skall bli dejligt J.. om Björn guidar oss över till sin grannkommun !!

Snedseglaren sa...

Vem skall ta hand om vem? Drinken är säkert god, men jag rekomenderar inte alltför stort intag för den v er som skall köra! Ha det bra på resan till utlandet!