söndag 1 juli 2007

Borås, Borås

Helgen har spenderats i Borås, så som rubriken på detta inlägg antyder. Som så ofta är gällande när jag befinner mig bortanför jobb eller hem, så har jag varit på en hundutställning. Borås utställningen är alltid trevligt att komma till. Det känns sådär lagom avslappnat.
För en gångs skull hade vi faktiskt med oss en av våra egna hundar o ställde ut. Det var inte vi som visade lilla Hedvig, men det var mammas namn som stod i katalogen. Och bra gick det få jag säga. Våran lilla vita blev valp-BIS 2. För er som inte vet vad det betyder så betyder det att dt gick bra, väldigt bra faktiskt. Nästan så bra som det kunde gå faktiskt. Det var bara en valp av alla som befann sig på utställning som vann över henne.. Inte så illa pinkat av en hund som inte är särdeles förtjust att gå i koppel...
Gårdagskvällen spenderades tillsammans med Mannila, Fabian och Rataxex-Sandra. Vi blev vampyrer för en kväll och slog oss blodiga över stadens gatot och torg, dvs vi spelade sällskapsspel.
Dagen har spenderats tillsammans med pudlar av det största slaget. Det var en engelsk herre som dömde och sakta gick det. 39 hundar på 3 timmar. Om jag och lillebror hade fått bestämma, så hade vi varit färdiga en timma tidigare.
Efter hemkomst och en stunds eftermiddagssömn ( jag var trött som ett as) for jag och lillebror till stora staden KBA, inhandlade asiatisk mat av olika slag, for hem igen och åt tillsammans med familjen.
Nu i afton har jag och mamma suttit och försökt att få ihop ett körschema inför Tvååkersutställningen. Jag har på mitt ansvar att transportera domarna till och från flyplatsen. Det var riktig meckigt att få ihop det. Nu kanske vi har fått ihop det om ingenting krånglar, vilket det säkert kommer att göra. jag säger bara tack och lov att ingen landar på Säve utan att de håller sig till Landvetter.

Jag har under helgen funderat på vilket väder vi ska ta nästa gång och jag tror att det får bli solsken denna gången...

  • Ain't no sunshine when she's gone
  • Sol, vind och vatten (igen)
  • Sommar och sol (dvs ledmotivet till Hajk)
  • Goodmorning sunshine

Ja, ni kan väl fylla på listan. Jag tycker att det är viktigt att sysselsätta mina läsare, så att ni inte blir inaktiva när ni spenderar så mycket tid framför datorn :-)

Puss o Kram till er alla!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Måne och sol måste självklart vara med på din solskenslåtslista!

Anonym sa...

"Solen lyser bara för oss, regnet regnar också förstås, tänk vilken tur att allting finns, jag vill tacka Gud för hans godhet"....en fin barntimmesång!

Agneta sa...

Det är så härligt att gå i solen
Sol, sol, jättesköna sol
Solen är skön
Fina sånger, vaa?!

Christian sa...

Din klara soool går åter opp... Du evigt strålande mooorgonsoool... Nissan Sunny song..

Du.. tycker du jag skall gå med här ? http://www.ing1.se/

Snedseglaren sa...

Here comes the sun! (känns lite inaktuell idag..)

Anonym sa...

Säve är kanske inte den mest centrala flygplkatsen i Göteborg, då är väl Fjärås flygfält mer centralt...