fredag 1 juni 2007

Kycklinglår och en tur till Fotskäl

Jag sov som vanligt tills jag vaknade idag. Jag var rätt så trött på förmiddagen måste jag säga. Jag hade fruktansvärd klåda på min rygg inatt, så jag fick ta en sluta-klia-tablett och man blir rätt så sömnig av dem.
Jag letade upp diskbänken under all disk och skräpade ner den genast efteråt med mina matlagningsbestyr. Det blev kycklinglår idag. Jag säger kycklinglår och menar då hela låret och inte kycklingklubbor som jag anser vara bara den lilla köttbiten som sitter längst ner på benet.
I afton har jag arbetat. Detta är min helg, dvs fredag kväll 16-21, lördag 8-21 samt söndag 8-21. Jag har blivit av med söndagen. Snälla Elisabeth och Peter skall arbeta för mig. Jag skall, som jag har skrivit tidigare, sjunga med kören på eftermiddagen.
Nu har jag ju dessutom fått ledigt på förmiddagen, så då ska jag passa på att gå till kyrkan och att umgås med min älskade vän M som har kommit ner hit från sitt tillhåll i utmarkerna av Sverige ( Uppsala, man kan även kalla det Sveriges vagga, men jag väljer utmarker), för att besöka oss vanliga dödliga här på bästkusten. Han har även med sig sina två vänner E o S som skall få se denna delen av Sverige för första gången( tror jag). Det skall bli trevligt att träffa dem också. Jag måste säga att det är två väldigt trevliga flickor. Han har smak den käre M, när det gäller vänner.
Har idag talat med min arbetskamrat Ann över att vi känneross förbigångna på jobbet. Vår chef har tagit in två nya vikarier för att täcka nätterna i sommaren. Gott så, men han har inte ens frågat oss om vi kan ta mera nätter. Den ena vikarien har fått nästan 70% på schema, medan jag som har gått där och tragglat i flera år inte ens kommer upp till halvtid vissa veckor. Jag måste säga att jag känner mig lite kränkt, och jag som tycker att det är ett så löjligt ord. Alla blir ju kränkta till höger och vänster, men nu känner även jag mig lite besviken. Dessutom är chefen inte ens på jobbet. Han är i Haparanda och tapetserar eller vad det var?
Det skall iallafall bli jättekul att träffa M igen. Så därför har jag bestämt mig för att vara glad resten av helgen. jag tror man blir lyckligare om man försöker se saker och ting positivt.
Puss o Kram
"...sjutusen bröd, har du fått fnatt min vän..." En del av mitt solo på söndag. Det blir en hit!

1 kommentar:

Christian sa...

Kommunalt och statligt.. ja du.. den får det och den får inte det.. Det är lite märkligt, men så är det ju, jag känner igen det.. De tar inte tillvara på dem de redan har och ser ev. till deras önskemål.. *suck*