fredag 8 juni 2007

Bär ner mig till sjön

Tog en sovmorgon imorse. Efter gårdagens slit och släng var jag helt slut.
Jag steg upp vid 12-tiden, gick ner och röjde lite efter gårdagens begivenheter, skalade några morötter, gjorde lite dipp och parkerade i soffan. Det är fantastiskt så lite man kan titta på och ändå blir kvar framför tvn i flera timmar. Jag tror inte att jag såg ett enda helt program på hela dagen.
Jag åkte till arbetet vid 15:30 tiden och var således framme vid 16. Jag trodde jag skulle arbetainom Almängs varma väggar idag, men jag fick ge mig ut i en underbart AC-tempererad bil, dvs, jag fick arbeta i hemtjänsten idag. Jag tyckte faktiskt att det var riktigt roligt. När man arbetar natt som jag gör för det mesta, så får man inte vara ute i hemtjänsten så mycket av naturliga skäl, man tappar nästan bort den biten av arbetet, så det var roligt att få vara ute idag.
Jag hade även ett samtal med chefen idag om sommaren. Jag fick någon sorts förklaring till varför han hade gjort som han hade gjort med mitt schema i sommar. Kanske inte en fullt godtagbar förklaring och inte mer tider till mig heller, men iallafall en förklaring. Jag tror faktiskt inte att han var riktigt medveten om vad han gjorde just då och verkade faktiskt uppriktig när han sa att det inte var meningen att du skulle ha blivit så här.
Idag så tog jag sommarens första bad, i sjön alltså. Det var underbart. Jag ångrar att jag inte har gjort det tidigare. Det var jätteskönt i vattnet, helt OK tvätta-håret-temperatur.
  • Dagens sommartips: Doppet innan man går och lägger sig är det bästa på hela dagen.

Puss o Kram!

2 kommentarer:

Björn sa...

Vad underbart att eken blivit större! För tänk om den hade blivit mindre? Hur skulle det se ut? Tack för att du lagt till mig i din besökslista, alltid trevligt att bli omnämnd på det sättet! Hoppas du får en bra dag i solen!

Jag är söt sa...

Det är bra att skriva ...skriva så mycket att man somnar...hehehe skoja...Du skriver jättebra....
Det var längesen vi sågs tycker jag....vi kanske ses snart men vet
(vem vet inte du, vem vet inte jag, vi vet ingenting nu ,vi vet inget idag)hehe