torsdag 28 juni 2007

...o regnet det bara faller ner...

Det var sång ett av som handlar av regn. Jag tror jag skall försöka göra en lista
  • Det regnar här i Stockholm idag (Monica Z, eller är det Orup?)
  • I'm singing in the rain
  • It's raining men
  • Vattenmolnsången (japp, den vi sjöng i barnkören, jag kan den fortfarande utantill)

Det var de jag kommer på just nu. Det kan bli fler till en annan gång. Skall nu gå och lägga in mina kläder i torktummlaren. Återigen ett försök till att få slippa att gå till jobbet i våta kläder.

Ha det gott alla. Puss o Kram!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fler regnsånger:
1) Hej sa Petronella
2) Vad är det som faller på vårat paraply, vad är det som faller ner från skyn, jo vatten, vatten, bara vanligt vatten.
3) Let it rain - on me
4) Och ändå faller regnet (Lisa Nilsson)
Regnsång nr 5 kommer jag snart på! :)

Snedseglaren sa...

Raindrops keep faling on my head, en Bacharacklassiker!

hemlig sa...

Vattenmolnskanon - fortfarande en barnkörsklassiker!

Drippen dropp med Alice Babs o Titti

Första sången ur Noas ark!

KO

Agneta sa...

Den där vattenmolnssången sjöng vi i min skola när vi lärde oss om vattnets kretslopp (sååå tråkigt)

Anonym sa...

Jag och mitt hår gillar inte när det regnar.
Det är inte heller bra med vatten om man har skor med skinsulor...

Michel