onsdag 20 juni 2007

Jag hade skrivit fel

Självklart hade jag skrivit fel. Det blev till slut gran. Så nu vet kan ni sluta fundera, även om det var roligt att så många kommenterade. Det var nog min högstanotering tror jag.
Igår umgicks jag med min kära vänner CJ o HG. Trevligt. HG masserade mina axlar så idag har jag känt mig som en gummimänniska. Tack för det televerket får jag säga.
Efter att hon hade gjort det blev hon trött på oss och slängde ut oss. Nja, det kanske var en överdrift, men hon blev trött iallafall och vi beslutade oss för att lämna den mkt trevliga lägenheten i Högsbo för färd hemåt. Och hemåt färdades vi. Genom hela västra Göteborg faktiskt. Ett mkt trevligt sätt att umgås på tycker jag, att färdas i sakta mak i bilen är inte fel. Bl.a tittade vi på fina villor i Långedrag. Där finns pengar kan man säga.
Vi stannade på Shell i Frölunda när vi hade åkt igenom den största delen av västra GBG. CJ skulle bjuda mig på en korv, vilket han också gjorde. Senapen var grymt stark.
Shell träffade vi de snälla poliserna Helena och Mattias. De skulle köpa olja till bilen. Det verkar alltså att även polisers bilar inte är felfria. Det är alltså inte bara min som dricker olja. Det känns så tryggt att veta.
Jag var hemma vi 01:30, i säng en halvtimma senare. Sömnen infann sig nog vid 04:30-snåret. Det var ljust ute. Och av fågelkvittret att tyda så bör klockan ha närmat sig 5. För övrigt börjar fåglarna kvittra vid 02:50, iallafall i Fotskäl. Man kan nästan sätta klockan efter dem.
Dagen idag har spenderats delvis i underjorden och delvis på altanen. Jag och min ömma moder har suttit och skrivit ut alla breven till ringsekreterarna som skall jobba på Tvååkersutställningen. Det känns skönt att ha blivit färdig med det redan nu. En börda har lyfts ifrån mina axlar.
Har ikväll varit och inhandlat familjen midsommarmat. Det var många andra på ICA Kvantum som också skulle handla midsommarmat till sina familjer. Och säkert en hel del som inte har familjer, men som handlade midsommarmat iallafall. Alla var där, som den gamla filmen säger.
Har fått hem mina skivor med "shout out louds" och "Snowpatrol" idag. Båda kan rekommenderas varmt.
Nu ska jag gå och vispa lite grädde till jordgubbarna. Mumsigt värre.
Puss o Kram till er alla!
För övrigt undrar jag bara när Kerstin skall börja blogga :-)

3 kommentarer:

Christian sa...

Glöm aldrig din pipita-mönstrade bilhjälm!!

Jag är söt sa...

Det är inte bra att lägga sig så sent jessica....man mår bara dåligt av det dagen efter i alla fall för mig...Men det verkade som det var en trevlig dag ändå.
Grädde med jordgubbar lät mumsigt.
Du får ha det så gött. Kram på dig

Snedseglaren sa...

Då var ju inte idegran så dåligt egentligen!!