fredag 15 juni 2007

...och affären var öde och tom...

Har spenderat dagen i sängen. Detta efter att ha spenderat natten på jobbet. Jag kom hem släppte ut djuren, alla sorter och storlekar. Vi har en grand danois hemma just nu. Är det någon som undrar hur den ser ut så har den ungefär samma storlek som en kalv på grönbete, ngt gängligare, men mkt snabbare.
Jag la mig faktiskt i föräldrarnas säng av ren självbevarelsedrift När det är så många hundar som vi har just nu och alla vill ligga i sängen så är föräldrarnas dubbelsäng bättre än min 105 cm:s säng.
Föräldrarna har åkt iväg med husvagnen. De spenderade nattten i knottens förlovade land som de så vackert uttryckte sig och har nu begett sig mot havet istället. " Säga vad man vill om havet, men här finns inga knott iallafall" som min mor uttryckte det.
Efter uppstigning vid 15-tiden och på nytt utsläpp av hundar så satte jag mig framför TVn och glodde på den en stund. Jag uttrycker återigen förundran över hur länge man kan spendera med att titta på riktigt skräp.
När lillebror kom hem hade han köpt schampo till min stackars lusangripna Bertha, så jag badade henne. Hon tog som vanligt på sig martyrminen, den som tycks säga -"jag förstår inte varför du plågar mig med detta, men jaja, jag ställer upp om det är på detta sätt du vill behandla din trogna hund". Nu är hon iallafall ren.
Jag åkte sedan till stora staden för att inhandla varor till kvällen middag. Det blev grönsaker i mängder, kebabspett på pinne och en flintastek med grillkrydda.
Det är ett märkligt fenomen när klockan slår 19 och man befinner sig i affären, helt plötsligt blir den nästintil öde och tom. Men jag kan inte säga att det gör mig något, då jag då slipper stå i kö till kassan.
Vi åt middagen i sällskap våra duktiga svenska friidrottare som var och tävlade i Oslo. Det är roligt med friidrott och snart är det VM. Det hade varit så roligt att vara där, för om det är roligt med friidrott på TV, så är det underbart live. Göteborgs-EM kommer för alltid vara ett minne som ligger mig väldigt varmt o hjärtat.
Puss o Kram alla!

Inga kommentarer: