lördag 7 juli 2007

Ni kan alla ta det lugnt. Den förlorade bloggaren är återfunnen. Det är alltså dags att slakta gödkalven och sätta klackarna i taket, för nu är det fest i bloggvärlden.
Jag har egentligen inte varit försvunnen på riktigt. man kan säga att jag har varit indisponibel. Och när jag inte har varit det så har datorn varit ockuperad av främmande makter ( man kan även kalla dem familjen, så främmande är kanske fel benämning).
För att lugna alla trogna läsare som undrar hur min vecka så kan jag att det har varit lugnt. Lite jobb, en snabb tur till Falkenberg för packa lådor, en promenad runt Bräckan och en tur som fylletaxi. Detta var min vecka i korthet kan man säga.
Jag skulle faktiskt ha arbetat denna helgen, men efter att jag sparkat in min smärtande fot i väggen ( jag vet, inte smart) och därefter tagit en rejäl promenad tillsammans med CJ och Hedwig så smärtade min fot ännu mer. jag beslöt mig för att skona min fot ifrån 27 timmar på betonggolv, så jag sjukskrev mig. Foten känns nu mycket bättre så jag behöver inte uppsöka någon fältskär eller liknande, men jag blir hemma från arbetet även imorgon.
Jag skall istället gå till kyrkan. Det är min tur att vara kyrkvärd, och istället för att behöva rusa direkt efter mässan så kanske det blir en kopp te efteråt istället.
Jag har i flera dagar haft ett sug efter grillspett, så idag då jag blev utsedd till att var ansvarig för utfodringen så beslöt jag mig för att äntligen få till spetten. Det blev en införskaffningsresa till stora staden KBA. Och därefter grillparty i ösregnet. Mumsigt värre.
Nästa vecka kommer att bli fylld av diverse aktiviteter som alla är relaterade till Tvååkersutställningen, så jag får se hur mycket av min tid som jag kommer att få möjligheter att spendera vi datorn, man bli oroliga kära vänner. Jag kommer tillbaka. För ni vet väl; har man en gång släppt in mig i sitt liv. så är det svårt att bli av med mig...
Puss o Kram till er alla!

3 kommentarer:

Björn sa...

VI är alla glada att du nu är tillbaka framför datorn så vi kan följa dig och ha lite koll på vad som händer i ditt liv. TRåkigt det där med foten men den blir nog bättre; högt läge och honungste och vitlök i öronen, så ska den nog bli bra. Eller var kanske vitlöken mot förkylning?? Jaja.. det blir nog bra. Idag tar jag mot Christian här i skåne för ett kort stadsbesök i regionen. Vi ska nog hinan med det ena och det andra. stadsbesökö hos kyrkoherden med dotter (egentligen henne vi ska träffa) i Klippan. Björnen, Bävern och Laxen alltså! Kanske också ett besök i Kristianstad (Christians stad månne??) där de nu har deberyktade Kristianstadsdagarna. Mycket trevligt! Idag är det, peppar peppar, uppehåll - än så länge! Ha det fint! Kram

Snedseglaren sa...

Ja, skönt att ordningen är som den skall igen...Idag kunde jag ju se med egna ögon att du var vid hälsan, inte ens en lätt haltning kunde jag skönja!!

hemlig sa...

Liksom du återfunnen!

KO