söndag 29 juli 2007

Så går en dag till...

Så var ännu ett pass arbete avklarat. Jag funderar på om jag skulle ta och vara ledig någon gång i framtiden, men det verkar vara svårt att få ihop det. När man dessutom är timanställd som jag, då blir det ju också en fråga om ekonomi om man skall skolka från jobbet. Jag får se vad tiden utvisar...
De sista dagarna har varit rätt så händelselösa när det gäller bloggmaterial. Jag har köpt ny tofflor till jobbet, mina gamla var inte riktigt värda att kallas skodon längre. Men de har tjänat mig väl och burit mig många mil. Jag har stekt fisk som bara föll samman, men den kalla såsen som vi åt till var god (färdigköpt på flaska). Jag har sett filmen om råttan Roddy st James som blev bortspolad och träffade en padda i kloakerna. En av huvudtemana i filmen var det otroliga att England skulle hamna i VM-finalen i fotboll ,så lite av realismen dog bort där. Lite kanske också försvann när det handlade om en dataanimerad mus... Filmen är kanske för övrigt något för dig min kära Snedseglare, du kanske skulle få, precis som jag, en något positivare bild av sniglar...
I övrigt har mitt liv varit rätt så tomt på händelser, men imorgon blir det av. Det blir biobesök före att se den efterlängtade Simpson-filmen. Jag säger bara Doh'.
Puss o Kram till er alla!
Ni kan ju försöka roa er med att komma på låttexter med temat tid ( om ni får tid över vill säga.).

9 kommentarer:

Björn sa...

"Play it again Sam, as TIME goes by" Visserligen en klassisk replik från Casablanca, men ändå!

Christian sa...

Fantastiskt, en padda. Du blev väl inte rädd??
T

Christian sa...

"Tidevarv komma, /tidevarv försvinna,
släkten följa släktens gång.
Aldrig förstummas tonen från himlen
i själens glada pilgrimssång".

Christian sa...

"Kom, nu är det TID att tillbe..."

Christian sa...

"Tidens mått har fyllts till randen. Fikonträdets dräkt är ny. Snabb går skuggan över landen, himmelrikets sky".

Snedseglaren sa...

I detta fromma sällskap får jag väl ta "Rock around the clock"

Björn sa...

Det svenska bokförlaget som ger ut "Harry Potter" heter "Tiden". Ja, just det!

Björn sa...

Jag vill minnas att Frankrikes bidrag i Eurovision Song Contest för något år sedan, hette "Il etait temps" - "Det var på tiden"

Anonym sa...

"Tiden renner langsomt ut
Mens solen er på vei ned
Og du og jeg var så nær hverandre
Hele tiden
Allt i livet har ett slut
Medan glädjens kraft ger oss hopp
Fast utan dig så känner jag mig
Ganska liten"
Tröstevisa med Finn Kalvik & Cajsa-Stina Åkerström