onsdag 25 juli 2007

Sundstorpsfestival utan regn

Som jag talade om så spenderade jag helgen i Västerås. Jag fick ett par stövletter av finländaren Johan, lite bränna på på mina axlar av vår herre samt en utskällning av en ägare till en dvärgpincher (ska ni skaffa hund, så skaffa inte en sån, de är rabiata och tydligen blir människorna det med...)
Hemkomsten blev en sen sådan. Vi hade först lämnat av min rumskamrat Jessica I i Halvordgärde och därefter for vi raka vägen hem. Klockan blev nästan midnatt innan vi satte fötterna innan för tröskeln. Jag kan säga att det var länge sedan som jag somnade så snart efter att jag hade gått och lagt mig. Natten blev ändå orolig och fastän det blev en rätt så lång sammanlagd tid som jag spenderade i sängen, så blev det inte jättemånga timmar sömn.
Min sömnbrist märktes natten därpå då jag spenderade natten på jobbet. Stackars Elin måste tro att jag alltid är helt väck på nätterna, med tanke på hur trött jag har varit när jag har jobbat med henne.
Jag har faktiskt varit trött dygnet runt det senaste, men har sovit oroligt och drömt mycket konstigt. De säger att drömmar är bearbetningar av ens vakna tid, men jag vet inte var jag har fått alla konstiga drömmar ifrån...
I måndags kom den sista Harry Potter-boken och landade i min brevlåda. Det blev sträckläsning all min vakna tid och igår natt hade jag läst ut alla 607 sidorna. Det blev ett väldigt bra slut måste jag säga. Hon är oerhört skicklig den där Rowling.
Samtidigt som det var spännande att äntligen få läsa slutet på denna saga, så blir det samtidigt som att skiljas från en vän på nåt sätt. Det blir så tycker jag när man läser böcker eller för den delen ser filmer eller serier som fängslar. I detta fallet så tyckte jag ändå att det kändes som ett väldigt bra avsked. Det finns andra exempel då jag har blivit riktig arg över hur dåligt de har gjort slutet. Ska man göra någonting bra när man skapar någon slags underhållning så borde det vara slutet! Detta är en uppmaning till alla er som har ett filmmanus, ett utkast till en bok eller möjligen en idé för en TV-serie. Titta över slutet en gång till. Blir det dåligt, så kommer man bara ihåg det.
Eftermiddagen idag spenderades tillsammans med 23:an, Fabian och Borgis. Det blev skoinköp. Jag vet att jag egentligen inte behöver fler, men de var ju både fina och passande. Jag ursäktar mig med att jag kan använda dem i höst.
Efter det blev det en promenad runt Kolla.
Ikväll har det spelats musik av mkt varierande slag här hemma hos oss. Den beryktade och världsberömda Sundstorpfestivalen har gått av stapeln. Solen har lyst med sin närvaro iallafall en del av kvällen och det måste man säga är roligt för Lerbäcks byalag. Själv väntar jag på att den ska ta slut så att jag kan gå och lägga mig. Det är nämligen ingen idé innan de har slutat spela.
Imorgon blir det åter en natt på arbetet och sedan de två följande nätterna efter det.
Nu ska jag gå och göra mig en kopp te, sätta på Bones och krypa in under så många filtar som jag hittar.
Puss o Kram till er alla!
PS. Tack till kantorskan för reklamen i ditt körutskick.DS

3 kommentarer:

Snedseglaren sa...

Nu kanske de har slutat?!! De hade vädret på sin sida kul för alla dem som slitti så för denna festiaval. själv tillbringade jag kvällen på ett helt annat ställe.

Björn sa...

Jessica; jag svarade inte på ditt sms tidigare, det varf el på min telefon. Men var var det om? Var jag bodde i Göteborg eller liknande?? Ha det fint! KRam B

Christian sa...

Jag har alltid missat denna festival och nu gör jag det framöver av tradition.