måndag 9 juli 2007

Vitlöken i öronen hjälpte. tack för tipset Björn. Min onda fot är nu bara en svag skugga asv vad den har varit. Den är numera en helt vanlig fot, med vissa trötthetsproblem. Jag tror att det är detta som man kallar 24 timmars stukning.
Jag har funderat över en sak när jag har varit inne och läst er bloggar. Är klippan verkligen en stad? Rätta mig om jag har fel. Måste det inte vara en stad för att man skall kunna göra ett stadsbesök. Borde inte rätta termen vara statsbesök? Eller det kanske är jag som är ute och virrar?
Gårdagskvällen spenderades i Kolla hemma hos Fabian. Även dåvarande pojken, nuvarande mannen Blondie var där. Samt min kära vän M. Det blev några drinkar, några morötter och några skivor ost. Allt detta tillsammans med trevligt sällskap och en Tomas Ledin-DVD.
Jag skall nu gå upp och äta mozarellastuvad bladspenat. För er som undar så är det det bästa receptet som Allers någonsin har producerat.
Puss o Kram till er alla!

10 kommentarer:

Snedseglaren sa...

Jag är inte så förtjust i bladspenat, går det lika bra med selleri??

Jag är söt sa...

Hur skadade du foten..?? det låter inte så bekvämt det...Kan hålla med om förra talare att bladspenat är inte jag så glad i. Men du får ha det så bra .....kram på dig / Ewa Andersdotter

Anonym sa...

Hmm...man kan nog inte säga statsbesök när det gäller Klippan...inte stadsbesök heller egentligen. Björn får det att låta bättre när han skriver stadsbesök i Klippan. Men det är kul att han vill komma hit...vi Klippanbor ska väl känna oss ärade av att ha honom när, han är ju ändå berest!

Agneta sa...

Om det innehåller spenat finns det säkert bättre recept att leta efter, åtminstonde när det gäller mig...

Björn sa...

OK, såhär ligger det alltså till; Klippan har aldrig haft stadsrättigheter, men det har länge varit en betydelsefull industriort, speciellt efter järnvägens tillkomst på 1800-talet. Klippan är en tätort och centralort i Klippans kommun i Skåne län. Klippan blev municipalsamhälle 1887 och köping 1945. Invånarantalet ligger på 7778 invånare. Man kallar alltså inte Klippan stad, utan just minucipalsamhälle. Det är ännu mindre att omnämna statsbesök då man oftast reser till huvudstaden i ett land och då speciellt om man reser till ett annat land.

Anonym sa...

Björn...I Klippans kommun bor det 15000 personer...det e många. :)

Snedseglaren sa...

Inget att hämta idag heller, men du röjer ju runt i Skrea har det ryktats...

Snedseglaren sa...

NU undrar jag bara..var det vitlöken eller drinkarna, eller blev du möjligtvis bortrövad i Skrea? Efterlysningen?

Agneta sa...

Men när ska du lägga n nästa blogginlägg? Den förlorade bloggaren har slagit till igen

Snedseglaren sa...

Jo jag gjorde ett besök igen...