måndag 2 juli 2007

Papprena anfaller

Jag har idag suttit och sorterat papper. Papper in i mappar, papper ut ur mappar, papper i högar, papper som skall kasseras. Det är som du säger K, det är som nåden...
Anledningen till detta pappersarbete är som allting annat vi denna tiden på året; Tvååkersutställningen. Det blir så när kära mor är ansvarig, då blir vi andra i familjen så att säga medansvariga...
I övrigt har det varit en väldigt inaktiv dag. Jag har inte gjort så där jättemycket bortanför TV-rumssoffan ( det var där som pappersarbetet utfördes). Jag har sett på 2 avsnitt av ER, 3 avsnitt av Extreme homemakeover, 3 avsnitt av Simpson. Vissa av dessa program har jag simultantittat på. Jag är drottning när det kommer till zappande. Det är inte alltid helt lätt att titta på TV tillsammans med mig... Däremot medier som man insuper genom öronen zappas det väldigt sällan på... Detta kan väl i och för sig bero på att det är svårare att ställa in de kanalerna än TV:ns...
Tror att jag nu skall gå och tvaga mig och krypa till kojs tidigt för en gångs skull... man kan ju få drömma iallafall. Det blir säker att jag stannar uppe och tittar på både Bones och CSI. Det blir en dag i TV:ns tecken kan man säga.
Puss o Kram till er alla!
PS. Försök komma på låtar som anknyter till TV om ni kan. Alltså inget fuskande med att läsa direkt ur Psalmboken :-) ( Flickorna på TV2 och TV and me har jag redan kommit på)

9 kommentarer:

Björn sa...

Fin liknelse Kerstin har om nåden... det ska jag tänka på nästa gång jag har mycket att göra! Dessutom låter det som om du har haft en del att göra samt fått sett en del på TV också, det är alltid bra att vara uppdaterad! Hmmm... texter med "TV" i? Kan du inte komma på nått lättare?? =) Ska fundera och kanske återkomma!!

Jag är söt sa...

det är synd om dig ....nu ser du väll bara massor av långa meningar och punkter och utropstecken....det finns typ papper överallt ju....du måste nästan vara helt slut efter ett sånt pappers arbete....vilka kanaler tittar du på då? musik kanaler....5:an ...3;an....vi kanske kunnde sammsas vi har ju inte testat om det blir Girlfajt än hihihi kram på dig/ ewa

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

Christian sa...

Akta dig för rodrigo!!! Klicka inte på länkarna!!

Christian sa...

Ja du.. tänk att datorn skulle underlätta i allt pappersarbete. Tror snarare att det är datorn man kan ha som hjälp i detta papprets samhälle...

Christian sa...

TV... hmm... "T.v står den glada bagaren från Minsk..." (T.v är här till vänster menat.. ? Duger den? Jag skrev den nu.. Melodin är "en morgon på berget Ida"))..

Snedseglaren sa...

Tydligen blev du inte bara överfallen, det verkar som om du även blev bortförd...Inte ett pip sedan den 2.... Skall vi efterlysa??

Christian sa...

Du har rätt snedseglare... Inte ett pip.. Be och fasta i säck och aska..

Jessica sa...

I'm back!