fredag 25 maj 2007

Vänner!

Nattarbetaren här. Jag arbetar inatt tillsammans med underbara Yvonne. En kvinna med inte en enda ond cell i kroppen. Jag tror inte hon har sagt ett ont ord om någon. Någonsin. Ett fördöme måste jag säga.

Natten har börjat relativt lugnt. De flesta gamla sover utom en tant som ringer för att säga att hon ska sova. Det är sånt som gör att man ler lite smått överseende så här mitt i natten.

Var idag på underbara Margreths begravning. Det var verkligen en sorgens dag, men samtidigt en hoppets dag. KH Stig höll ett jättefint begravningstal till minne av Margreth. "Var inte rädd" var dagen bibelord.
Margreth kommer bli ihågkommen för sina underbara bullar, sina djupa suckar och hennes sätt att tacka för en begonia inköpt på ICA med en trerätters middag. Hon lämnar vekligen ett tomrum och jag, och många med mig, kommer alltid tänka på Margreth med ett leende.

Skall nu återgå till mitt arbete, börjar få lite lätt dåligt samvete när Yvonne går och putsar och fejar, så nu ska jag gå och torka ur kylskåpen. Det är ju dags att beställa varor imorgon.


  • Dagens psalmtips: 752, en av de ny psalmerna som genast har tagit en plats som en stark favorit hos mig.

Puss o kram till er alla!

Inga kommentarer: