tisdag 29 maj 2007

Vägen mellan Fotskäl och hemmet...

Jag har under den senaste veckan arbetat alldeles fö mkt. Detkänns som jag spenderar all min tid antingen på jobbet, i sängen eller möjlligtvis på vägen mellan jobbet och hemma. Vägen mellan jobbet är i och för sig vacker, men det hade varit bättre om den hade varit lite kortare...
Nä, nu bara klagar jag, det är inte alls meningen. Jag tycker om både mitt jobb och min säng. Och vägen där emellan går på 25 minuter, så det är ok, jag ville bara spy lite galla.
Ikväll skall jag innan jag åker vidare mot mitt arbete åka för att öva med kören (eller sångkören som de säger i Fotskäl, vilken annan kör kan det finnas i lilla Fotskäl?). Vi ska sjunga upp ett litet verk om Noa. Rolig musik och text, men väldig mkt musik och VÄLDIGT mkt text. Själv skall jag sjunga rollen som Noas hustru. Det är en textrad. Jag är ca 25. Han som spelar Noa är 70+. PÅ äkta bibliskt vis så ska det vara stor ålderskillnad på man och hustru.
Hörde igår en väldigt bra låt på Ztv. Jag är inte en väldigt stor konnesör av dylika kanaler, men ibland när man zappar så hittar man små guldkorn. Låten "New shoes" med Paolo Nutini spelades. En låt som man blir väldigt glad av som galenskaparna säger i Macken. Macken är för övrigt det bästa som har sänts i SVT någon gång.
Nästa gång jag skriver skall jag skriva listor av allehanda slag har jag bestämt mig för, så den som väntar på något gott...
Puss och kram.
Håll vattenpipans glöd glödande...:-)

1 kommentar:

hemlig sa...

Men Filippa Bark, jag säger bara det, Filippa Bark. Allt från påskpyssel till Karibien och prat om sex/hemlig