söndag 27 maj 2007

De lärde den gå på två ben!

Det är sällan jag blir arg. Jag tror att jag av min omgivning betraktas som en lugn coh stabil människa, men vissa saker gör till och med mig arg. Fly förbannad till och med. Jag satt och läste aftonbladet i godan ro. Det var som alltid en blandnig mellan rent skräp och mindre bra artiklar, men ändå något att fästa ögonen på och man får ju ändå i sig lite nyheter. Det var då jag såg den, artikeln vill säga som gjorde mig så arg. Det handlade om en hund som de hade lärt att gå på två ben. Gott så, ingenting konstig med det, det kan en del av våra hundar också. Problemet var varför de hade lärt den gå på två ben. Den hade inga framben. Den stackars hunden föddes missbildad, liksom flera andra valpar i samma kull, men detta var den ända som hade överlevt. Det var en pojke som hade räddat valpen när tiken inte brydde sig om den. Gaah! Det gör mig förbannad. Den stackars valpen skulle tagits bort med en gång den föddes. Att tiken inte brydde sig om valpen följde helt naturens ordning.
– Folk frågar om det var lätt att lära henne gå upprätt, svaret är nej. Det var varken lätt eller naturligt, snarare övernaturligt. Men så heter hon ju Faith (tro) också, säger Lisa McMahon.
Hon säger ju det själv. Det är inte naturligt för en stackars hund att behöva gå runt på två ben. Deras kroppar är inte byggda för det. Den stackars hunden kommer få ont i hela kroppen kan jag svära på. Detta är inte ett värdig liv för en hund.
Vill ni läsa artikeln så har jag lagt in en länk nedan. Jag hoppas att även ni förfasas, kommentera gärna annars.
Ngt roligare är att min arbetskamrat sa att jag var duktig idag. Det är sånt som gör en glad.
Puss o Kram alla!

1 kommentar:

Björn sa...

Håller med dig, sjukt och konstigt! För attans! /B