torsdag 31 maj 2007

Aj Aj Kapten!

Nu har jag sett den. Nya Pirates-filmen alltså. Jag satte på mig mina handgjorda örhängen och min svarta bomullstunika. Tog min bror i handen ( symboliskt självklart) och reste till staden. Efter en snabb fika på café Karma och ett kort möte på torget med en sprudlande lycklig tant Ann, så satte vi oss i den relativt tomma biosalongen. Kan tänka mig att vi var ca 30 personer där. Luftigt och skönt.
Filmen var bra, liksom de två förevarande filmerna i serien, måste jag säga. Den slutade lite vemodigt, men det kanske egentligen var ganska bra. Fylld med pirater ( vilket redan titeln på filmen avslöjar), vattenfylld action, hämndlystna gudar, höga kaptener coh hjältar av alla kön, så måste jag säga att filmen absolut berättigade till att resa sig från soffan och gå på bio en kväll.
Har idag haft inne min bil, lilla grodan som den kallas i folkmun, på service. Jag undrar hur mkt det har kostat. Jag har inte fått räkningen och har glömt att fråga, men jaja, det lär väl bli ett led i den allmänna konkurssen.
Har imorgon tänkt att ta mig till stora staden. Jag är på jakt efter ett par röda skor, eventuellt några nya byxor och så måste jag ha ny tofflor till jobbet. Det blir nog även ett besök på indiska, det brukar det bli...
Nu skall jag gå och lägga mig. Klockan är 01:11, så jag lär väl inte somna än på en stund, men jag får väl läsa ett kapitel i min nya bok som jag fick med posten idag.
Puss o Kram!
PS1.För er som saknade listorna över mitt liv och annat som jag utlovade i förra bloggen får vänta lite till. Det är en kvinnas rätt att ändra sig. Man kan till och med säga att det ligger i vår natur.
PS2. Gud hör bön. Tant Ann har blivit av med sin värk i sin nacke, efter 12 år. Lova och prisa Herren!

1 kommentar:

Anna Sandberg sa...

Pirates 3 är en rätt så.. värdelös film faktiskt :) jag somnade nästan! Hur är allt med dig? kramar Anna Sandberg