torsdag 31 maj 2007

Monty har för evigt en plats i våra hjärtan

Det blev shopping i stora staden Göteborg idag. Jag hittade inga röda skor som jag ville ha, inga nya byxor och inga nya tofflor till jobbet, men det blev ett besök på Indiska, precis som jag sa. Där köpte jag en jättefin tygkasse som jag nog ska använda som körväska. Mina nötter börjar blir för många för min nuvarande väska.
Det blev även en ny kjol, ny ansiktstvätt (234 kr, huha) samt lite annat smått och gott. Pengarna gick åt iallafall. Som vanligt får man väl säga. Jag har verkligen uselt ekonomiskt sinne. Har jag pengar över när månaden är slut så är det nästintill ett under. Jag tror inte att pengarna tycker om mig, det är därför de vill bort så fort som möjligt.
Jag tror däremot att jag skulle vara grym på att vara rik. Jag skulle ha så roligt för mina pengar, och i och med att jag är en väldigt generös person så skulle även mina vänner ha roligt för mina pengar. Så därför är ju den logiska slutsatsen att det vore bäst för alla om jag blev rik...?
Efter jag kom tillbaka från stora staden, gick jag till min bil som jag tack och lov inte hade fått någon parkeringsböter fastsatt på. Jag satte mig i bilen och brummade iväg mot Fjärås och Kyrkan. Det var torsdag och för en gång skull så hann jag faktiskt dit. Det är skönt med lite andlig spis, sådär mitt i veckan.
KU så pratade underbara Eva Montelius, Fjärås församlings vackraste diakon, om mission. Hon är från Tanzania, är närmare 40 än 30, ser ut som 25 och ler alltid jättestort. Det är nog där mkt av hennes skönhet sitter tror jag.
Vi såg även en film om missionsarbetet i Tanzania. Den handlade om bl.a en 81-årig krutgumma som hade varit missionär där i närmare 40 år. Sånt är fräckt tycker jag. Människor som viger sitt liv åt en sak som de brinner för så totalt.
På tal om något helt annat så har kattan slutat att försöka gömma kattungarna. Nu bär hon istället tillbaka dem till korgen. De har nämligen börjat rymma.
Ha det nu så gott alla. Puss o Kram!

Inga kommentarer: