onsdag 23 maj 2007

Ett nytt kapitel i mitt liv!

Så har tiden nu kommit. Även jag har tagit steget in i tvåtusentalet. Jag som inte ens vet hur en iPod fungerar eller hur man gör när man dejtar någon på internet har skaffat en blogg. Jag tänker redan från början skylla allting på Christian- en av mina allra käraste vänner och förledare in i förstörelsen.
Det är visst tanken att man skriva om sitt liv, visa sin kläder eller välja ett visst tema på sin blogg. Jag tror att jag skall ha som mål att försöka stava fel så lite som möjligt, men jag vet med tanke på hur det brukar se ut när jag har skrivit på datorn att målet är långt borta. Om bloggen hade skrivits för hand hade jag antagligen inte stavat fel, jag gör nämligen sällan det, men iom att tangentbordet och jag inte alltid kommer överrens, så får vi se hur det blir.
Jag lyssnade på radion, där var det en som hade en kaffeblogg. Intressant tycker jag. Några som jag läste om hade en bokblogg. Intressant det oxå. Matbloggar har jag också hört talas om. Men jag tror att jag är först med en rättstavningsblog...?
  • Dagen boktips: Kängru seriens böcker med dumma citat. Riktig roliga ge-bort-i-present böcker
  • Dagens mattips: Mixa frysta hallon, minifraiche, sötningsmedel och lite grädde. Blir som hallonglass. MUMS. Dessutom low-carb
  • Dagens musiktips: Richard Wolfs skiva stjärnklara nätter. Underbar musik
  • Dagens TV (eller DVD) tips: MASH. Humor fråm 70 och 80-talet. För bra för att få missas.

Puss och kram alla glada ( om någon nu läser)

3 kommentarer:

Björn sa...

Hej min vän! Kul med ditt resonemang om olika bloggar. Huvudsaken är tycker jag att du är med oss icyberrymden och med fart, tar dig an 2000-talets moderniteter! Välkommen med i vårt gäng! Kramar B

"Pooptroop" sa...

hmm hade kunnat vara elak och påpekat särskrivningar och stavfel.. men det tänker jag inte, utan jag välkomnar dig till bloggvärlden med ett stort leende!!

fridens liljor

Mickan sa...

Hej Hej Jessika. Vad skoja att du tagit ditt förnufft till fånga det glädjer mej =)

Du kan komma till min blogg genom crilles sida kraamar