fredag 31 augusti 2007

Alla dessa koder och lösenord

Jag har nu i säkert en kvart suttit och rivit i mitt snabb uttunnande hår och använt ett inte alltför vackert språk och undrat varför jag inte kan logga in till min blogg... Jag kom sedermera fram till att det kan ha varit pga av att jag skrev in lösenordet till datorn på jobbet...
Det måste vara ett av våra största i-lands problem, alla dessa koder och lösenord som behövs överallt. Jag funderar på om jag skall göra som min vän
A-KTjörn och helt sonika besluta mig för att vägra att lära mig fler koder och om jag är tvungen att ha lösenord, strunta totalt i säkerheten och ha samma överallt.
Veckan har bestått av en del arbete, en del friidrott och en del umgänge med vänner.
Det var den gode Blondie som ringde mig och frågade om vi skulle ta en fika nu när han hade fått extra permis ifrån kaffedrickandet och kakätandet som svenska flottan verka bestå av (detta säger jag med en viss glimt i ögat). Kvällen började med en fika och avslutades med att jag och Sandra ( vi plockade upp henne under kvällen) låg och pratade till klockan var nästan 5 på morgonen. det var nästan som när man var barn och hade kompisar som sov över. Jag tror på fullt allvar att jag börjar gå i barndom igen, först de paljettbeströdda skorna och sedan en natt precis som när man var ung. Jag får väl trösta mig med att jag även gör vuxna saker ibland som att införskaffa tröjor som ska handtvättas och faktiskt inse detta redan i butiken. Och ändå inhandlade jag den. När jag var yngre hade i och för sig kunnat införskaffa ett klädesplagg som skulle handtvättas, men inse detta först när jag redan förstört den genom att tvätta den i 40 grader tillsammans med allt annat.
Imorgon bär det av till Löftadalens folkhögskola med kören. Det ska bli roligt att få skaka loss stämbanden igen efter en sommar i tysthet. Det var tur att KO skrev var vi skulle var i sitt svars sms. Hade hon bara svarat på frågan när, så hade jag varit på Helsjön 9:30 och fått sjunga solo.
Puss o Kram till er alla!

Inga kommentarer: