onsdag 5 september 2007

Ibland påminns man om skapelsens underverk

jag spenderade söndag till måndag på vackra Vendelsö. det är en ö som ligger utanför kusten i höjd någonstans mellan Frillesås och Värö. En synnerligen liten pittoresk ö med ett mycket trevlig vandrarhem på. Det var mina kära arbetskamrater som hade tagit med mig och två andra födelsedagsbarn för att fira att vi hade blivit ett år äldre i vanlig ordning.
Jag blev hämtad direkt efter kyrkan där jag hade varit och sjungit. Jag smet innan postludiet ( Cantate domino, som jag inte skulle kunna ha sjungit ens under pistolhot...)
Vi började vår tillvaro tillsammans på Bräckan med mat, dryk och lite lekar. som vanligt så var syster Anita och jag i samma lag. Men vad som inte var som vanligt var ju att vi helt plötsligt tillhörde det vinnande laget. Jag måste säga att jag trivdes med att vinna, så det fortsatte jag med hela kvällen.
Kvällen spenderades i övrigt med god mat, god dryck, bad i tunna, sång och dans. Påminnelsen om skapelsens underverk var i själva verket inte den underbara platsen som vi befann oss på, utan det faktum att det finns så många goda människor att umgås med.
Nu ska jag gå och torka golvet i terapin. jag kan inte med gott samvete låta Christina göra allt jobbet själv.
Puss o Kram till er alla!
PS. till helgen ska jag till Skåne, denna gången utan några väskor med bomber i...DS

16 kommentarer:

hemlig sa...

Roligt att dagen blev lyckad! Vi ylade på så mycket vi orkade på postludiet. Skönt att denna helg är över. Läs gärna min blogg om Uppsalabesöket och min svårt missnöjde arbetskarat J!

KO

Agneta sa...

Cantate domino...? Jag skulle nog kunna sjunga den under pistolhot men inte lyssna på den ens under pistolhot! Avskyr latinska körsånger, man fattar inte ett barr!

hemlig sa...

Fick ditt SMS, vi pratar mer på torsdag.

Må så gott du bara kan!

hemlig

Snedseglaren sa...

Var det en bomb i alla fall?? saknar dig!

hemlig sa...

Ja nu har äntligen Chrille skrivit efter långt sändningsuppehåll, nu väntar vi på dej!

KO

Snedseglaren sa...

Jo nu väntar vi ... Du svarar inte ens i telefon... Nu undrar vi snart om du verkligen fanns, kanske en dröm..

hemlig sa...

Håller med Snedseglaren, finns du eller har vi bara drömt...
Jag som hade papper från HQ att dela ut till dig på kören och allting.

KO

Anonym sa...

Heej jessica!! Nu äntligen har jag läst din blogg:) den e bra(y) haha ses puss:)

hemlig sa...

Men kära Jessica, du har ju massor att skriva om, t ex "När jag åkte bil på golfbanan"!

KO

Snedseglaren sa...

Jo, tänk den dag när man kan prata om underverk t ex att Jessica livar upp sin blog igen!!

Agneta sa...

Jag är ingen förlorad bloggare längre!
(till skillnad från viss urmoder!)

Jag är söt sa...

Jessica! Du måste göra något åt ditt bloggande! Skriv oftare. Fattar du inte att vi bli oroliga för dig! Om det är fantasi som saknas : så är det en dålig bortförklaring. Fantasin tar aldrig slut. Ha dte nu så jättebra! Kramar

Snedseglaren sa...

På måndag är det två månader sedan vi hörde av från dig...du behöver inte skriva uppsatser, ett litet hej duger bra!

Snedseglaren sa...

Du skall veta att det faktiskt finns folk som tror på under och flitigt kollar in på denna sida!!!

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the MP3 e MP4, I hope you enjoy. The address is http://mp3-mp4-brasil.blogspot.com. A hug.

Snedseglaren sa...

Nu kollade jag igen, hoppet överger mig inte!!