söndag 12 augusti 2007

Den är uppstånden...

...ja, den är sannerligen uppstånden ifrån de döda. Dvs datorn alltså. Man skulle äve kunna säga att den är lite sådär nyckfullt död då och då. Den har dödsryckningar, men jag skriver ut varenda bokstav jag bara kan inna den säger alt-ctrl-delete för sista gången.
Veckorna som har flutit förbi utan mitt bloggande, har väl egentligen varit som en parantes i evigheten, dvs det har inte hänt jättemkt.
Fredagen spenderades i och för sig i goda vänners lag, vilket var mkt trevligt. God mat, god dryck och en del av oss hade dessutom goda samtial med varandra (dvs utan att skrika på varandra och vara otrevliga.) I övrigt har helgen spenderats i ensamhet. Huset har varit väldigt tomt, både på paranteser, bröder och främmande hundar. Det har bara varit jag och våra tanthundar. Mkt tid har spenderats framför dumburken. När man väl har en ledig helg, så gäller det att man verkligen gör det till kvalitetstid, dvs jag har gjort så lite jag bara kunnat.
Söndagsförmiddagen spenderades i kyrkan. Veniat Sven Wingbro predikade. Jag tycker att det är mkt givande när predikanter såsom han gjorde berör alla bibeltexterna som läses i gudstjänsten och inte bara evangeliet. Så tack för det Sven!
I afton har jag tagit en fika med A-K på Karma. Detvar väldigt trevligt. Alltför sällan och längesedan vi sågs.
Puss o Kram till er alla!

2 kommentarer:

Snedseglaren sa...

Kul att höra ifrån dig igen..Det vore kanske en idé att lära sig röksignaler annars.

Björn sa...

Hej min vän! Det var längesedan vi hördes av! Sydkorea var fantastiskt men varmt och klibbigt och ganska j*vligt ur den aspekten. Långt att flyga och vin på planet, och det gillas!! Dock lite halsproblem och dålig röst (kanske skönt för alla) men den börjar nu repa sig igen! Vi ses nog snart, studierna börjar 3 sept med historia! Kram B